Optymalizacja Dywizji

4 posters

Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Arbuzer Nie Sie 14, 2016 12:42 am

Witajcie ludziki!

Ostatnio został wprowadzony system poziomów i bonusów dywizji, jest on nowy, no i jak się okazało jest też dość popsuty. Bonusy w większości są nierealne do osiągnięcia, a nawet jeżeli - to nie są warte ceny jaką trzeba za nie zapłacić. Pomysłem jest optymalizacja punktów potrzebnych na wbicie dywizji na wyższy poziom, oraz zniżenie kosztów bonusów. Ewentualnie wzmocnienie niektórych bonusów. Niżej przedstawiam jedynie dowody, dlaczego tak sądzę.






To są sposoby pozyskiwania punktów dywizji.

Optymalizacja Dywizji Amcivr



Standardowy, najprostszy sposób ich pozyskiwania to robienie tasków dywizji, które w zależności od twojego poziomu są trudniejsze i łatwiejsze, oraz dają od 2-5 punktów (tak sądzę), a średnią, ustaliłbym na 4 punkty za task.


Drugim sposobem jest wymiana punktów z tasków KSH na punkty z tasków dywizji. Punkty z tasków KSH dostajemy w podobnych ilościach jak punkty dywizji, czyli ze średnią 4 punkty za task. Wymieniamy punkty w skali 2:1 - za 2 punkty KSH dostajemy 1 punkt dywizji.


Trzeci sposób to wojny z innymi dywizjami, w których obie dywizje stawiają daną ilość punktów bądź pieniędzy na szalę, a zwycięzca zgarnia całość.


Czwarty sposób to specjalne eventy zakładane przez administracje - do tej pory nie trafił się jeszcze ani jeden event, lecz można wliczyć w to przyznawanie punktów dywizji za ładną jej reklamę na forum (nie jest to w 100% potwierdzone - był tylko jeden przypadek).



To są ilości punktów i pieniędzy potrzebnych do zwiększania poziomów dywizji oraz zakupienia poszczególnych bonusów.

Optymalizacja Dywizji 29bypmhOptymalizacja Dywizji Dxeo1e


Teraz czas na troszkę matematyki.



Średnia graczy na serwerze: ~~110
Ilość osób największej dywizji: 17
Średnia punktów za jeden task dywizji: 4pkt
Średnia punktów za zwykły task: 4pkt
Średnia ilość tasków jaką gracz zrobi dziennie: 5
Ilość punktów dywizji, jakie uzyskasz robiąc dodatkowo 3 normalne taski: 6pkt



Przypadek możliwy:



Dywizja liczy 20 osób (1/5 serwera), każdy dziennie wyrabia średnią ilość tasków czyli 5. Każdy ma szczęście, codziennie trafiają mu się 3 taski dywizji pokrywające się z normalnymi. Taka osoba wyrabia dziennie średnio:
5 tasków dywizji * 4pkt + 3 normalne taski * 2pkt (bo skala 2:1) = 26pkt
26pkt * 20 osób w dywizji = 520pkt dziennie
Brzmi dobrze, fakt. W tym rzecz że to nie jest dużo, a oto dowód:
520pkt dziennie * 30 dni (miesiąc) = 15600pkt miesięcznie
Nadal brzmi dobrze, więc gdzie ten dowód?
15600pkt - 100pkt = 15500pkt - DYWIZJA Z POZIOMEM 1
15500pkt - 500pkt = 15000pkt - DYWIZJA Z POZIOMEM 2
15000pkt - 1500pkt = 13500pkt - DYWIZJA Z POZIOMEM 3
13500pkt - 3500pkt = 10000pkt - DYWIZJA Z POZIOMEM 4
10000pkt - 7000pkt = 3000pkt - DYWIZJA Z POZIOMEM 5
Po miesiącu, 20 osób robiących dziennie 5 tasków zyskując średnio 4pkt za każdy task, oraz otrzymując 3 pokrywające się taski, które w sumie dają im dodatkowe 6pkt, co przekłada się na 26pkt dziennie - wbija 5 poziom dywizji. Oprócz tego, za pozostałe punkty mogą kupić następujące bonusy:
Optymalizacja Dywizji Xckec9
A po ich zakupie pozostanie im:
3000pkt - 200pkt = 2800pkt
2800pkt - 700pkt = 2100pkt
2100pkt - 1500pkt = 600pkt
No i tutaj przepadł ciężki miesiąc pracy 20 osób. Nie na nic, teraz mają +3% defence - co jest bardzo fajnym bonusem, dostają +1 punktów za każdy task KSH, oraz mają aż +10% szansy na ulepszenie pancerza o obronę przed danymi elementami. To nie są złe bonusy, ciężki miesiąc pracy się im opłacił. Ale co dalej?
Pozostało im 600pkt. Następny bonus, który mogą kupić to +5% Loot Chance - lecz nie brzmi on obiecująco. Nie wiem jaka jest szansa na wypadnięcie jakiegokolwiek przedmiotu z jakiegokolwiek potwora, lecz patrząc na to w ten sposób:
Załóżmy, że z Hell Guarda, szansa na wypadnięcie Hell Soula wynosi 20%. Jest to duża szansa, myślę że przesadziłem, ale to tylko założenie. A więc, jasnym jest, że Loot Chance nie działa na zasadzie DODANIA procentów do ogólnej szansy, lecz na DODANIU ułamka od ustawionej szansy, czyli:
NIE będziesz miał teraz 25% szansy na zdobycie Hell Soula.
BĘDZIESZ miał szansę 21% na zdobycie Hell Soula.
Ten 1% jakieś znaczenie ma, faktycznie - ale im mniejsza szansa, tym mniej znaczy to 5%. Jeżeli (z mojego doświadczenia) po zabiciu 5000 Metastacia Shinigami nie dostałeś Metastacia Soula - to z szansą o 5% większą na jego zdobycie nadal go miał nie będziesz - albo raczej - najprawdopodobniej nadal go miał nie będziesz.
W każdym razie! Dywizja postanowiła jednak mieć ten bonus. Wcześniej policzyliśmy, że zdobywają 15600pkt na miesiąc. Na ten bonus potrzebują 10000pkt. Nadal mają 600pkt pozostałości, więc potrzebują teraz 9400pkt. Łatwo więc policzyć, że potrzebują około 17-18 dni na to by zdobyć ten bonus. Więc prawie 2 miesiące od startu dywizji (może nawet serwera) mają 5 poziom dywizji i wszystkie bonusy jakie mogą mieć - nie jest źle, ale biorąc pod uwagę że to codzienna praca 20 osób, po 5 tasków dziennie, z 3 się pokrywającymi - no najlepiej to to nie jest jednak.
Co się dzieje dalej? Tylko gorzej.
PRZYPUŚĆMY że dywizja zdecydowała się nie mieć tego bonusu, bo uznali go za bezużyteczny. Nadal mają 600pkt i minął tylko miesiąc. Na 6 poziom dywizji potrzebują 15000pkt. Znów łatwo zauważyć, że po niecałym miesiącu zdobędą ten poziom. Umożliwi im to zakup:
Optymalizacja Dywizji 2qm0msy
Dla prostszych obliczeń, załóżmy że po pełnym miesiącu go zdobędą (potrzebowaliby oczywiście kilka dni ekstra, no bo ten bonus również kosztuje 2500pkt, powiedzmy że resztę zdobyli w eventach.
Teraz mają ten bonus i 0 pozostałości. Od teraz, każdy z 20 członków będzie zarabiał:
26pkt + 1 dodatkowy za każdy task dywizji, czyli w sumie 31pkt dziennie. A to przekłada się na 18600pkt miesięcznie.
To z pewnością im pomoże, ale na ile?
Na kolejny - 7 poziom dywizji potrzebują 30000pkt.
Po kolejnych 2 miesiącach, czyli w sumie już 4 miesiącach, a około 5-6 miesiącach jeżeli zdecydowaliby się na kupno +5% Loot Chance, mieliby 37200pkt, z czego 30000pkt wydaliby na wbicie 7 poziomu dywizji, na którym mogliby kupić:
Optymalizacja Dywizji 2cz7w43
Ale czy po 4-6 miesiącach robienia po 5 tasków dziennie potrzebowaliby jeszcze tego jednego procenta? Możliwe - ale prawdopodobnie odpuściliby go, w końcu teraz mają 7200pkt a ten bonus kosztuje ich 12000pkt, więc musieliby jakiś tydzień zbierać punkty, aby go zdobyć.
No cóż, minęło już jakieś 4 czy 6 miesięcy czasu - prawdopodobnie niedługo kończy się edycja, a oni na kolejny poziom dywizji potrzebują 60000pkt - czyli ponad 3 miesiące codziennie robienia po 5 tasków, przez 20 osób w jednej dywizji. Realnie nie daliby rady dobrnąć do 8 poziomu dywizji, a nawet jeżeli - to bonus:
Optymalizacja Dywizji 2ynsdbm
Który w końcu wydaje się przydatny, kosztuje kolejne 25000pkt, czyli jakieś półtora miesiąca taskowania.

Do 7 poziomu dywizji, kupując tanie lub warte swojej ceny bonusy, dywizja ta zarobiła i wydała 62500pkt, na co poświęciła około 4 miesiące.
Na 8 poziom dywizji potrzebują 60000pkt.
Na 9 poziom dywizji potrzebują 120000pkt.
Na 10 poziom dywizji potrzebują 250000pkt.



Przypadek niemożliwy w spoilerze, bo ten temat i tak już jest długi, nie musisz tego czytać, ale to dosadnie pokazuje dlaczego optymalizacja jest potrzebna.

100 osób w dywizji robiąca 10 tasków dziennie, ze wszystkimi pokrywającymi się.:


Chyba widać, że ten system jest ewidentnie popsuty. Dla mnie nierealnym jest, by zebrać 20 osób które sumiennie robić będą 5 tasków każdego jednego dnia, losując również 3 taski pokrywające się, szczególnie że wakacje dla wielu dobiegają w najbliższym czasie końca, a wraz z przyjściem szkoły ciężko będzie to wykonywać, biorąc pod uwagę to, że taski na późniejszych poziomach zazwyczaj zajmują dłuższą chwilę na wykonanie. Dodatkowo część graczy pracuje, co sprawia że dla nich niemalże niemożliwym jest to robić.

Myślę że nie rozpisałem się tak na darmo i wszyscy widzą dlaczego określiłem ten system jako zepsuty. Część bonusów jest zwyczajnie niepotrzebna i bezsensowna za swoją cenę - do tego jeżeli 1/5 graczy serwera byłaby w jednej dywizji, maksymalnie osiągneliby bonusy do ~~ 6 poziomu dywizji, z czego na 6 poziomie dywizji, są to dodatkowe punkty za wykonywanie tasków do niej. Jest sens? Null, nie widzę. No i jeszcze raz powiem, wnoszę o optymalizację. Dodałbym TL;DR ale jeżeli nie przeczytasz całości bądź chociaż części to nie załapiesz - chyba że już sam załapałeś i widzisz ten problem.


Mam nadzieję że komuś się chciało, liczę na wasz feedback ludziki.
Arbuzer
Arbuzer
Użytkownik
Użytkownik

Nick in game : Axebuz
Liczba postów : 23
Reputation : 7
Join date : 30/07/2015

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Admin Sro Sie 17, 2016 10:38 am

I co, koniec tematu?
Admin
Admin
Administrator
Administrator

Liczba postów : 522
Reputation : 27
Join date : 08/05/2011
Age : 29

https://wob-animestory.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Cosiek Sro Sie 17, 2016 11:53 am

Arbuzer napisał:
Mam nadzieję że komuś się chciało, liczę na wasz feedback ludziki.
Feedbackuje to!
Fajnie, super i wogole ,że chciało Ci się to wszystko rozpisać. Oczywiście plusik dla ciebie leci.

Sam w gildi nie jestem więc zbytnio nie mam zamiaru oceniać tego systemu jak i tematu ,lecz patrząc na to co tu autor tematu napisał trudno się nie zgodzić. Ponad rok dla +5% more exp? Patrząc na fakt ,że trzeba wykonywać taski (inna możliwości to events ,bo wątpie że ktoś zgodzi się na division wars jeżeli nie ma realnych szans) do tego czasu by wbili 800lvle XD.




Cosiek
Cosiek
Użytkownik
Użytkownik

Nick in game : Cosiek
Liczba postów : 110
Reputation : 4
Join date : 25/12/2014

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Admin Sro Sie 17, 2016 1:46 pm

Czekam na propozycje.
Admin
Admin
Administrator
Administrator

Liczba postów : 522
Reputation : 27
Join date : 08/05/2011
Age : 29

https://wob-animestory.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Arbuzer Czw Sie 18, 2016 12:29 am

Propozycje


Przedstawię tutaj swoją propozycję kosztów wbicia poziomu oraz kupna buffów dywizji. Jest ona przemyślana tak, aby dywizja na początku dość szybko mogła osiągnąć bonusy, które wspomogą głównie graczy z niższymi poziomami, aby następnie przejść do bonusów bardziej znaczących, które będą wspomagaczem dla graczy w wyższym przedziale poziomów.
Tak więc, zaczynając od poziomów:
Optymalizacja Dywizji 2el9pqu
Proponuję zredukować wartości do:
1 Poziom - 100dp
2 Poziom - 200dp
3 Poziom - 400dp
4 Poziom - 750dp
5 Poziom - 1000dp
6 Poziom - 3500dp
7 Poziom - 4000dp
8 Poziom - 4500dp
9 Poziom - 5000dp
10 Poziom - 5500dp

No i przechodząc do bonusów:
Optymalizacja Dywizji 21vux1
Oto moje propozycje:
Lv2 - +3% Defence - 300dp
Lv3 - +1pkt KSH task - 700dp
Lv4 - +1% potion regen - 1000dp
Lv5 - +1pkt DP task - 1500dp
Lv6 - +5% exp - 2500dp
Lv7 - +10% elements enchant succes rate - 3000dp
Lv8 - +3% weapon upgrade chance - 4000dp
Lv9 - +5% exp - 2500dp
Lv10 - +20% loot chance - 5000dp



System stworzony z bazową dywizją liczącą 10 osób, robiącą 5 tasków dziennie ze średnią 4pkt za task. W tym systemie taka dywizja osiągnęłaby końcowe poziomy oraz bonusy w około pół roku lub więcej. Jako że serwer średnio liczy 100 osób, zbudowanie 20 osobowej dywizji jest realne, lecz nie jest łatwe - przy takiej dywizji gracze mogliby zagospodarować czas na 2-3 taski dywizji dziennie, aby zdobyć końcowe bonusy przed końcem samej edycji. To są tylko moje propozycje, osobiście jestem za tym aby Administracja serwera również zastanowiła się nad tym, biorąc pod uwagę przewidywany czas trwania edycji, ponieważ ja mogę tylko spekulować - a brałem pod uwagę czas dłuższy niż pół roku. Mam nadzieję że to naprowadzi na właściwą ścieżkę.
Arbuzer
Arbuzer
Użytkownik
Użytkownik

Nick in game : Axebuz
Liczba postów : 23
Reputation : 7
Join date : 30/07/2015

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Cosiek Czw Sie 18, 2016 9:58 am

1. Wbijanie poziomu.

Kolejna redukcja, lel.
Oczywiście nie pisze ,że to źle. Wbijanie dp ilości 60k,120k,250k było by straszne. U ciebie z drugiej strony od 6 poziomu nie ma progresu. x; Osobiście proponuje zrobić coś chodziaż by na wzór Tibi (potrzebnego doświadczenia na lvl) z mała przeróbką ,żeby był wymagany dp na 1lvl:
Spoiler:


2. Punkty za lvl.

Zapewne zastanawiacie się dlaczego nagle mamy tutaj 20lv jak jest tylko 10? Wiąże się to z moją dalszą propozycją zmianą bonusów. Zakładając ,że jest coś takiego realnego (mamy zwykłe ulepszanie oraz coś na wzór z lvlowaniem i sumowaniem bonusów taskach)
proponuje sprawić ,że gildia będzie miała wybór w co chce inwestować i na jakim poziomie!
Z założenia co wbity lvl dostajemy 1pkt (dla odmiany można by dodać że za 5,10,15,20 dostaniemy po 2pkt, niech to będą jakieś "kamienie milowe" w ciągłym lvl za 1pkt xd)
Wychodzi nam że suma pkt jaką możemy uzyskać jest 24! Wydaje się ona być bardzo duża ,lecz warto zwrócić uwage na wymagania co do dp na dalsze poziomy. Myśle ,iż wbicie 10lvl (dla tych 12pkt) ,będzie już jakimś wyczynem. Tak jak lvl w tibi nie jest skończony tak i w dywizjach też powinien nie być.


3. Bonusy.

a) Najpierw kilka założeń:
- Do wbicia mamy maksymalnie 3lv bonusu
- Na każdy kolejny potrzebny nam jest 1 pkt więcej: 1lv - 1pkt, 2lv - 2pkt, 3lv - 3pkt (patrząc na ilości jaką zdobywamy, sporo)
- Każdy kolejny lvl bonusu sumuje się z poprzednimi
- Aby móc polepszyć coś na 2lv potrzebny jest 5lv dywizji, aby móc polepszyć na 3lv potrzeba 10lv dywizji (z takimi wymaganiami 3lv jakiegoś bonusu to będzie coś)

b) Możliwe bonusy (są to propozycje, nie wiem na ile z nich jest realne):
- Defence +2% / +4% / +7% (S: 13%)
- Health Points +500 / +1000 / +2000 (S:3500HP)
- Reiatsu Points +500 / +1000 / +2000 (S:3500RP)
- Walking Speed +20 / +40 / +65 (S: 125WS)
- Attack Speed (nie znam konkretnych liczb ,więc podam na zasadzie porównania z skillem) +2 / +4 / +7 (S: 13AS)
- Regen by Potion +0,5% / +1% / +1.5% (S: 3%)
- More exp +3% / +6% / 10% (S: 19%)
- Loot chance +3% / +6% / 10% (S: 19%)
- +10% Elements ench succes rate
- +1% Weapons ench succes rate

Punkty z taskow jakoś mi się nie widzą w formie levelowania, może jakiś npc ,bądź 2 niewykorzystanych jeszcze z X-Cution na dodatkowe misje albo jakiś poprostu zbiorowy achievment na te od dywizji.
Co do ench succes rate nie mam pomysłu. Patrząc na achiv mamy tam dla każdego po taki sam %, tutaj nagle elementy +10% ,a weapon +1%.


4. Nowy sposób zdobywania dp.

Konkretniej mówiąc bossy na które potrzeba większej ilości graczy (z załozenia dywizja).
Legends Samurai, Amagai, Ywach, Kushanada (z raidu), Vasto Lorde, Hell Guard, Soi Fon, Kaien, Exiled Kido Commander (?, nie znam siły typka Very Happy). Dla każdego z nich ustalić konkretne ilości dp jakie dostanie osoba/party którym należy się loot
Cosiek
Cosiek
Użytkownik
Użytkownik

Nick in game : Cosiek
Liczba postów : 110
Reputation : 4
Join date : 25/12/2014

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Admin Czw Sie 18, 2016 10:36 am

Update log.: Changed the prices of divisions buff and upgrading the division lvls.
Admin
Admin
Administrator
Administrator

Liczba postów : 522
Reputation : 27
Join date : 08/05/2011
Age : 29

https://wob-animestory.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Banushin Czw Sie 18, 2016 1:57 pm

Zmiana jak najbardziej na +, dobrze widzieć że Admin coś próbuję zmienić na plus dla graczy Smile.

Plusik dla Admina
Banushin
Banushin
Użytkownik
Użytkownik

Nick in game : Banushin
Liczba postów : 167
Reputation : 12
Join date : 02/02/2015

Powrót do góry Go down

Optymalizacja Dywizji Empty Re: Optymalizacja Dywizji

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach